студия фотодизайна

 

МІФИ ФОТОКОРЕСПОНДЕНЦІЇ АБО ЯК СТАТИ УСПІШНИМ ФОТОКОРОМ

автор Сюзанна Кирина



- У Вас такі хороші фото, напевне у Вас гарний фотоапарат?
- У Вас така смачна вечеря, напевне у Вас чарівнi кастрюлі...

 Ця фраза з першого погляду видається нам смішною, адже здавалося б, який тут зв'язок. Та насправді в кожному жартi лишень доля жарту, все iнше схоже на істинну правду.
 Фотокореспонденція, як окрема течія в журналістиці і окремий жанр фотографії, з'явилась близько ста років тому. Будучи розташованою на стику двох спеціальностей, вона визрівала під їх впливом, досягнувши свого апогею могутності і популярності в кінці минулого століття. Зараз потрапивши на будь-який захід, варто оглядітись по сторонам і відразу побачиш, що майже у кожного в руках фотоапарати: дешеві і дуже дорогі, професійні і звичайні «мильниці»… Тільки за 2011 рік було продано близько 300 тисяч фотоапаратів лише марки
Nikon, не говорячи вже про усі інші марки. Та не зважаючи на це стати справжнім затребуваним професіоналом у галузі фотографії дуже важко. І наявність хорошого професійного фотоапарату, це теж саме, що й наявність хороших каструль, як у вислові. Все ще не вірите у це? Спробую Вас переконати!

Почнемо з найпоширеніших міфів фотокореспонденції і спробуємо їх розвіяти.

1.      Чим крутiша камера – тим краще знімок.

Часто чуєш фразу: «У мене професійний фотоапарат, фотографії будуть ідеальні». Багато людей помилково вважають, що в роботі фотокореспондента, усе робить камера. Але насправді це далеко не так. Звичайно, якість фотографій буде ідеальною, але на усе інше люди не звертають уваги: композиція, освітлення… В фотографії набагато важливіші самі деталі. Звичайно бувають моменти, коли насправді потрібен професійний фотоапарат, але це здебільшого стосується серйозних подій.

                                                                                                                      

2.      Фоторепортер – робота моєї мрії.

«Фотографуй і продавай свої фотографії. Все робить фотоапарат, а я лише отримую гроші» - усі, хто так думає кардинально помиляється. Почнемо з того, що потрібно мати, щоб почати працювати фотографом в Україні. При прийомі на роботу фотокореспондентом у будь-яке серйозне видання у тебе вимагатимуть наявність професійного фотоапарату, а це щонайменше 3, 5 тис доларів. За день роботи, наприклад, на Fashion Week ти отримуєш всього лише 20 доларів. Отож, з цього виходить, що ти маєш працювати 157 днів без їжі, одягу, проїзду і відпочинку. Лише за такий термін (без жодних витрат) тобі вдасться повернути собі витрачені гроші. Так ось скажіть: «Чи класно це, працювати фотокором?»

 

3.      Працювати фотокореспондентом – легко і цікаво.

Ти уявляєш себе фотокореспондентом, який ходить на цікаві заходи, багато подорожує, щодня бачить нові заморські країни та архітектурні дива світу... Але, насправді, e реальностi, по-перше - навряд чи ти відразу вирушиш у цікаві захоплюючі подорожі, а по-друге - ти не йдеш на ті події, які видаються тобі цікавими, а йдеш туди, куди направить редакція. Це може бути вісім заходів на день, які проходять у різних районах міста. Ти летиш на захід, про який не знаєш зовсім нічого, фотографуєш перше що впало у вічі, і розумієш, що за десять хвилин у тебе починається наступний захід на іншому кінці міста. Крім того, ти можеш принести фотографії, а у відповідь почути: «Не подобається...!». І у результаті ти залишишся без грошей зовсім. Так що працювати фотокором доволі складно.

 

4.      Головне вчасно натиснути на кнопку.

Цей міф один з найпоширеніших, але ті, хто свято вірить у це - дуже помиляються. Адже знову-таки, повертаючись до міфу першого, зауважу, що велике значення мають iншi чинники, скажiмо композиція, освітлення…

 

5.      Без мене всеодно не обійтись.

Ти вважаєш, що тобі відведена особлива роль на заході, адже ти робиш ексклюзивні фотографії для свого видання?! Але озирнись навкруги і ти відразу зрозумієш, що навколо тебе ще з десяток, якщо не більше, таких самих, яким відведена особлива роль, бо вони роблять «ексклюзивні» фотографії. Тепер уявімо наступну ситуацію: проходить тиждень показів французької моди. Цілі зали глядачів, зірок, кутюр’є і, звичайно, фотографів… Усі представники ЗМІ та фотографи сидять у спеціальному місці для преси, а пересуватись під час перегляду  заборонено. У результаті кожний фотограф, а відповідно і кожне видання має однакові «ексклюзивні» фотографії. Отож, варто пам’ятати, що скрізь можуть обійтись без тебе і важливо зробити таку фотографію, якої не буде ні в кого.

 

 Отже, основнi міфи щодо фотокореспонденції ми розглянули. Але, очевидно, що більш за все тебе хвилює  питання: «Як же стати гарнним і популярним фотокором, здобути славу та отримати мільйони?». Насправді, особливої науки тут і не потрібно.

Часом для досягнення успіху потрібно лише завзяття,бажання, працьовитість, вільний час, вміння визнавати власні помилки і, звичайно ж, фотоапарат. Для створення ефектних знімків необхідно розвивати у собі творче чуття. Крім цього, намагайтесь навчатись скрізь і завжди: підмічайте цікаві пейзажі для фотографій, читайте тематичну літературу, прислуховуйтесь до порад інших людей. Лише завзяття та труд допоможуть тобі добитись успіху!



Создан 08 окт 2012



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником